Η νέα μεγάλη τάση στα εστιατόρια; Μικρότερες μερίδες Γιατί οι αλυσίδες εστίασης συρρικνώνουν τα πιάτα τους

 

SERVITOROS

 

Στην αλυσίδα εστίασης που έκανε θρύλο τα «απεριόριστα μακαρόνια» και τα ατελείωτα breadsticks, οι πελάτες άρχισαν να ζητούν… λιγότερο φαγητό.

 

Η Olive Garden, σύμφωνα με το CNN, δοκίμασε μικρότερες μερίδες σε χαμηλότερες τιμές και το πείραμα στέφθηκε με επιτυχία, σηματοδοτώντας μια στροφή στις συνήθειες των καταναλωτών: λιγότερη σπατάλη, περισσότερη ευελιξία και τιμές που δεν «σπάνε» το πορτοφόλι.

 

Το πείραμα της Olive Garden
Η Olive Garden εισήγαγε πιλοτικά, σε περίπου τα μισά καταστήματά της, επτά κλασικά πιάτα σε μικρότερες μερίδες και χαμηλότερες τιμές.

Το αποτέλεσμα; Οι πελάτες αντέδρασαν θετικά, η «βαθμολογία προσιτότητας» ανέβηκε 15% και οι επισκέψεις στο εστιατόριο αυξήθηκαν.

«Οι καταναλωτές μάλλον εξελίχθηκαν στο σημείο να μην χρειάζονται μισογεμάτα πιάτα για να νιώσουν ότι πήραν αξία», σχολίασε ο CEO της Darden Restaurants, Rick Cardenas.

Το κύμα επεκτείνεται
Η Olive Garden δεν είναι μόνη. Το Cheesecake Factory έχει από το 2011 «light» επιλογές και φέτος πρόσθεσε ενότητα “Bites” με μικρές μερίδες κάτω από 10 δολάρια.

Η P.F. Chang’s παρουσίασε νέο μενού με δύο μεγέθη για όλα τα κυρίως πιάτα — “medium” (μεσαίου μεγέθους) και “traditional” (παραδοσιακό) — ενώ πρόσθεσε και ατομικά γεύματα σε προσιτές τιμές.

«Στόχος μας είναι να δώσουμε στους πελάτες περισσότερη ευελιξία», είπε η Sonika Patel, chief marketing officer της P.F. Chang’s.

Οι λόγοι πίσω από τη «δίαιτα»
Προσιτότητα: Με τον πληθωρισμό και τα σφιγμένα πορτοφόλια, οι μικρότερες μερίδες γίνονται λύση για όσους θέλουν να φάνε έξω χωρίς να ξοδέψουν πολλά.
Σπατάλη τροφίμων: Η μείωση μερίδων σημαίνει λιγότερα απορρίμματα, μια διάσταση που αποκτά όλο και μεγαλύτερη σημασία στη βιομηχανία.
Νέα διατροφικά μοτίβα: Η Εθνική Ένωση Εστιατορίων των ΗΠΑ βρήκε ότι 64% των καταναλωτών αντικαθιστούν τα τρία γεύματα με σνακ στη διάρκεια της μέρας, ενώ 74% ζητούν μικρότερες μερίδες όταν τρώνε έξω.


Οι νέες συνήθειες των πελατών
Η πανδημία, τα αυξημένα ποσοστά μοναχικής διαβίωσης αλλά και η «επιδημία μοναξιάς» σε όλες τις ηλικίες οδήγησαν σε περισσότερους «solo eaters».

Ο κλάδος της εστίασης, λένε οι αναλυτές, δεν έχει ακόμη προσαρμοστεί πλήρως σε αυτή την πραγματικότητα, όμως θα αναγκαστεί σύντομα να το κάνει.

Παράλληλα, η κουλτούρα του snacking — πολλά μικρά γεύματα μέσα στη μέρα αντί για τρία μεγάλα — φαίνεται να εδραιώνεται. Έτσι, οι μεγάλες μερίδες του παρελθόντος δείχνουν εκτός εποχής.

Η επόμενη μεγάλη τάση;

Επιλογές στο μέγεθος. Και αυτό μπορεί να αποδειχθεί η μεγαλύτερη αλλαγή στα αμερικανικά μενού εδώ και δεκαετίες.

 

πηγή www.naftemporiki.gr