Παρωχημένες οι ιστοσελίδες ξενοδοχείων την εποχή της τεχνητής νοημοσύνης;
Καθώς η γενετική τεχνητή νοημοσύνη και οι αυτόνομοι ψηφιακοί πράκτορες διαμορφώνουν όλο και περισσότερο τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες σχεδιάζουν και κάνουν κρατήσεις, ο ρόλος των ιστοσελίδων των ξενοδοχείων εισέρχεται σε μια περίοδο αβεβαιότητας.
Η παραδοσιακή ιστοσελίδα, που κάποτε αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο των απευθείας κρατήσεων και της αφήγησης της ιστορίας ενός brand αντιμετωπίζει πλέον σοβαρό ανταγωνισμό.
Ο ανταγωνισμός αυτός δεν προέρχεται από τις OTA, αλλά από μια νέα γενιά εργαλείων που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη.
Η άνοδος των λεγόμενων συστημάτων τεχνητής νοημοσύνης με δυνατότητα σχεδιασμού, λήψης αποφάσεων και κρατήσεων εκ μέρους των χρηστών αμφισβητεί την αξία των ιστοσελίδων των ξενοδοχείων ως πηγών πληροφοριών και πλατφορμών συναλλαγών.
Οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης μπορούν ήδη να αναζητούν, να συγκρίνουν και να κάνουν κρατήσεις σε ξενοδοχεία χωρίς να «επισκέπτονται» ποτέ μια ιστοσελίδα με την ανθρώπινη έννοια.
Αντ’ αυτού, βασίζονται σε API, πρωτόκολλα συνδεσιμότητας και δεδομένα αναγνώσιμα από μηχανές για να έχουν πρόσβαση στη διαθεσιμότητα δωματίων, τις τιμές και το απόθεμα.
Σε αυτό το μοντέλο, οι ιστότοποι ξενοδοχείων ενδέχεται να μην είναι πλέον το πρώτο ή ακόμη και το δεύτερο σημείο επαφής μεταξύ ενός επισκέπτη και ενός καταλύματος. Αυτή η επαφή γίνεται όλο και περισσότερο μεταξύ μηχανών.
Σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία της VertoDigital, μόνο το 25% περίπου των απαντήσεων για ξενοδοχεία που παράγονται από τεχνητή νοημοσύνη προέρχονται από επίσημους ιστότοπους ξενοδοχείων. Το υπόλοιπο προέρχεται από δημόσιες βάσεις δεδομένων, OTA και ιδιόκτητες αποθήκες πληροφοριών. Καθώς οιπράκτορες τεχνητής νοημοσύνης, όπως το ChatGPT Operator, το Google Gemini και το Microsoft Copilot, αποκτούν λειτουργικότητα, θα αντλούν ARI (διαθεσιμότητα, τιμές και αποθέματα) απευθείας από συνδεδεμένα συστήματα μέσω middleware ή API. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης παρακάμπτουν ήδη εντελώς τον ιστότοπο και διαπραγματεύονται τις κρατήσεις από πράκτορα σε πράκτορα.
Οι επιπτώσεις για τα ξενοδοχεία είναι σημαντικές. Σε αυτό το ταχέως αναδυόμενο τοπίο, ο ιστότοπος γίνεται λιγότερο προορισμός και περισσότερο πηγή δεδομένων. Εκτός αν τα ξενοδοχεία δημιουργήσουν και διατηρήσουν καλά δομημένα, προσβάσιμα και ακριβή ψηφιακά περιουσιακά στοιχεία, τα συστήματα τεχνητής νοημοσύνης ενδέχεται να προτιμήσουν πιο αξιόπιστες πηγές τρίτων, μετατοπίζοντας περαιτέρω την ορατότητα και τις κρατήσεις στις OTA.
Αυτό δεν σημαίνει ότι οι ιστότοποι θα εξαφανιστούν αύριο. Για πολλά καταλύματα, ειδικά τα ανεξάρτητα και τα boutique ξενοδοχεία, ο ιστότοπος παραμένει απαραίτητος για την αφήγηση της ιστορίας της μάρκας, τα πλούσια οπτικά στοιχεία και τη δημιουργία συναισθηματικής έλξης.
Αυτά είναι στοιχεία που συνήθως λείπουν από τις περιλήψεις της τεχνητής νοημοσύνης και τις καταχωρίσεις των OTA.
Ο σχεδιασμός ταξιδιών ενσωματώνεται όλο και περισσότερο σε οικοσυστήματα AI που δεν περιλαμβάνουν οπτική περιήγηση. Αντί να αναζητούν στο Google και να κάνουν κλικ στον ιστότοπο ενός ξενοδοχείου, οι επισκέπτες ζητούν από το AI τους να «κάνει κράτηση σε ένα ξενοδοχείο που δέχεται κατοικίδια με σπα κάτω από 300 δολάρια κοντά στην παραλία» και βασίζονται στο σύστημα για να τους προσφέρει μια ελεγμένη επιλογή που κρατείται αυτόματα στο παρασκήνιο.
Οι εταιρείες τεχνολογίας ξενοδοχείων αρχίζουν να ανταποκρίνονται. Νέες πλατφόρμες κρατήσεων σχεδιάζονται από το μηδέν με γνώμονα την τεχνητή νοημοσύνη. Η DirectBooker, μια νεοσύστατη εταιρεία συνδεσιμότητας τεχνητής νοημοσύνης που υποστηρίζεται από πρώην στελέχη της Tripadvisor και της Google Travel, εργάζεται για να συνδέσει απευθείας το ARI των ξενοδοχείων σε εργαλεία όπως το ChatGPT, επιτρέποντας τις κρατήσεις χωρίς ο χρήστης να δει ποτέ τον ιστότοπο του ξενοδοχείου.
Εν τω μεταξύ, κορυφαίες αλυσίδες ξενοδοχείων και προμηθευτές τεχνολογίας επενδύουν σε αρχιτεκτονική που βασίζεται σε API και τεχνητή νοημοσύνη. Αυτό περιλαμβάνει δομημένο περιεχόμενο βελτιστοποιημένο για γενετική βελτιστοποίηση μηχανών (GEO), δυναμικά επίπεδα δεδομένων που αλληλεπιδρούν με συστήματα τεχνητής νοημοσύνης και ομαδοποίηση προσφορών σε πραγματικό χρόνο μέσω έξυπνων μηχανών τιμολόγησης.
Ωστόσο, το επίπεδο ετοιμότητας ποικίλλει σημαντικά σε ολόκληρο τον κλάδο. Πολλά ξενοδοχεία, ιδίως τα μικρότερα ή αυτά που βασίζονται σε παλαιότερα συστήματα, δεν διαθέτουν την υποδομή για να συμμετάσχουν σε αυτό το νέο οικοσύστημα. Και αν το ARI ενός ξενοδοχείου δεν είναι προσβάσιμο από μηχανές, οι πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης μπορεί απλά να το παραλείψουν.
Προς το παρόν, οι ιστοσελίδες εξυπηρετούν τόσο τους ανθρώπινους επισκέπτες όσο και τους μηχανικούς πράκτορες. Ωστόσο, αυτός ο διπλός ρόλος γίνεται όλο και πιο απαιτητικός. Οι στατικές ιστοσελίδες με φυλλάδια δεν θα είναι πλέον αρκετές. Αντ’ αυτού, τα ξενοδοχεία χρειάζονται ψηφιακές πλατφόρμες που είναι γρήγορες, έξυπνες, ολοκληρωμένες και συνδεδεμένες με API, ικανές να λειτουργούν τόσο ως εργαλείο προώθησης της επωνυμίας για τους ανθρώπους όσο και ως κέντρο δομημένων δεδομένων για τις μηχανές.
Ο μακροπρόθεσμος κίνδυνος δεν είναι ότι οι ιστότοποι των ξενοδοχείων θα εξαφανιστούν εντελώς, αλλά ότι θα χάσουν τη σημασία τους καθώς οι κρατήσεις θα μετατοπίζονται σε κανάλια όπου τα ξενοδοχεία έχουν λιγότερο έλεγχο και περισσότερο ανταγωνισμό. Χωρίς επενδύσεις στη σωστή υποδομή, τα ξενοδοχεία θα μπορούσαν να καταστούν αόρατα στα ίδια τα συστήματα που καθοδηγούν τις μελλοντικές ταξιδιωτικές αποφάσεις.
Αν και η τεχνητή νοημοσύνη δεν θα εξαλείψει τους ιστότοπους των ξενοδοχείων στο άμεσο μέλλον, αναδιαμορφώνει ραγδαία τους κανόνες της αναζήτησης και της διανομής. Οι ξενοδόχοι που επιθυμούν να διατηρήσουν μια άμεση σύνδεση με τους επισκέπτες θα πρέπει να προσαρμοστούν ανάλογα.